Alex POPA

In music we trust!

Dimineata in rosu

Urasc culoarea rosie. Imi provoaca un sentiment de repulsie, insa nici pana acum nu mi-am dat seama de ce se intampla lucrul acesta. Potrivit descrierilor pe care le-am gasit pe internet, despre culoarea rosie, se pare ca rosul este considerat un stimulent universal. Aceasta culoare are actiuni binefacatoare asupra sangelui si faciliteaza regenerarea celulara, mareste puterea vointei si curajul. In plus, culoarea rosie este o culoare calda, un stimulator general, excita, irita, provoaca, incita la actiune indeosebi in plan psihomotor, este un stimulent intelectual, usor nelinistitor, confera senzatie de pierdere in spatiu, aprindere, insufletire, activare, mobilizare, faciliteaza asociatiile de idei. Cu toate acestea, eu detest rosul!

Dar imi place foarte mult asocierea facuta intre culoarea rosie si ultimul single al lui Daniel Merriweather. Piesa se numeste simplu : Red. E difuzata in heavy rotation, de mai bine de o luna la majoritatea posturilor de radio comerciale britanice. Daniel Merriweather, australian la origine colaboreaza cu producatorul britanic Mark Ronson(un fel de Marius Moga al Regatului Unit, sau mai bine zis un Timbaland britanic), cel care i-a produs ultimul sau album Love and War, album lansat in aceasta luna si care urcat deja pe pozitia secunda a clasamentului oficial britanic dedicat albumelor, Uk Albums Chart. Red este al doilea single de pe Love and War. A fost lansat pe 18 mai, iar cea mai inalta pozitie pe care a ajuns pana acum este a 5-a in topul oficial britanic, UK singles chart.
O piesa geniala, in opinia mea. Cu toate ca piesa reprezinta viziunea lui Merriweather asupra razboaielor si a conduitei guvernelor occidentale, una total gresita, Red poate fi interpretata si din prisma relatiilor interumane. Relatii care nu intotdeauna sunt roz, ci pot fi rosii. In orice caz, intotdeauna cand treci peste o greutate, din cauza unei persoane, sau a mai multor persoane, gandeste-te ca ai mai trecut deja peste astfeld e impedimente. Poti s-o faci! Pana la urma ceea ce nu te doaboara, te intareste! Intotdeauna!
Daniel Merriweather - Red