Alex POPA

In music we trust!

Prosopul

Am fost ieri la strand. De vreo 3 week-end-uri tot incercam sa ajungem acolo, insa din cauza vremii, din ultima vreme, abia ieri am reusit sa ne bucuram de un soare si de o caldura destul de suportabile. Fata de anul trecut, nu s-au schimbat prea multe la strandul din zona Cicoarei, iar partea buna a crizei e ca pretul pentru un bilet de acces a ramas acelasi, ca in 2008.

Toate bune si frumoase, lume multa, poate prea multa pentru un spatiu atat de mic, muzica rasuna din difuzoare, berea curgea in pahare, friptura de pui se rumeneste la o taraba, iar unele persoane, care parca au pozat ca modelele pentru site-uri de renume international-mioritic si de moda urbana/rurala http://www.cocalari.com/ si http://www.pitzipoanca.org/ isi etalau costumele de baie, muschii, tatuajele, burtile, prietenele din dotare, sau gasca, dar si injuriile, pe care parca le-ai mai auzit si pe stadion. Na', acum fiecare cu ce are, traim intr-o tara libera in care fiecare e liber sa gandeasca si sa (se) afiseze cum doreste, dar si pe cine doreste.
In fata peticului de nisip unde ne-am asezat eu si prietena mea, un grup linistit de modele, de pe site-urile mai sus amintite. Erau trei la numar: doi baieti si o fata se odihneau meditativ sub razele odihnitoare ale soarelui de Iasi. Stateau pe un cearsaf oarecum lung, semn ca mai asteptau poate, vreo alte trei persoane, din aceeasi categorie. Langa acel cearsaf, un prosop. Nu parea de corp, ci mai degraba de bucatarie. Insa cine sunt eu sa judec intrebuintarea prosopului, mai ales ca era asezat pe nisip. La un moment dat au aparut inca doua persoane, un el si o ea, ce pareau a fi membrii respectivului grup. Tocmai iesisera din bazinul de apa si au inceput sa schimbe impresii cu cei aflati pe cearsaf. Deodata, el ia acel prosop si incepe sa se stearga pe talpi, care se murdarisera de nisip.

In acel moment, un membru al grupului a sarit revoltat si l-a intrebat pe el: 'Oai m*** te stergi pe picioare cu propsopul cu care eu ma sterg pe fata?!'. El replica: Da' ce p*** mea, n-am voie sa ma sterg?!'. Discutia a degenerat. Membrul grupului a inceput sa-l impinga pe el, in timp ce ea se uita mirata, dar si cu un oarcare sentiment de siguranta, semn ca avea incredere in pisoiasul ei (apelativ pe care l-a folosit pe urma, pentru a-l consola pe el). Cei doi au inceput sa se scuipe, incercand sa transforme acest conflict, daca nu intr-o baie de sange, macar intr-o baie de ceva lichid. De parca nu ar fi putut sa se duca in bazin sa faca o baie pentru a se racori. Conflictul a fost aplanat doar de o palma venita din partea 'lui el', asupra membrului grupului, semn ca el reprezenta simbolul autoritatii la nivelul intregului grup. (Oare sa fi avut loc o scena de inlocuire a unui lider contestat?! Numai pe Animal Planet mai poti sa fii martorul unor astfel de procese complexe). Astfel ca, chiar daca au fost folosite injurii ca la usa cortului, cativa mililitri de saliva si o palma sanatoasa, prosopul a fost folosit pana la urma pentru indepartarea nisipului de pe talpi, iar onoarea bucatii de carpa a fost la propriu calcata in picioare.
Si totusi, atat de mult caz pentru un prosop?! Pentru un stergar mai bine zis, o bucata de carpa care putea fi folosita mai degraba la indepartat murdaria de pe vasul de toaleta?! Pana acum am crezut ca subiectele stirilor de la ora 5 sunt dintr-o alta lume, dintr-o alta dimensiune, dintr-un alt spatiu, al unei alte Romanii, insa mi-am dat seama, ca da, doi oameni chiar se pot omori si pentru o bucata de carpa. Exagerez, poate. Insa, sa te iei la bataie pentru un prosop???

In rest, la strand a fost cat de cat bine. Baie nu prea am reusit sa fac, din cauza ca bazinul este inundat la figurat de o mulime de oameni, si abia daca te poti strecura printre ei, dar sa mai si inoti in voia cea buna?! Mai am de asteptat pana in august pentru a-mi satisface aceasta dorinta in primitoarea apa a marii. Daca te astepti sa faci poze cu maimuta, sau cu puiul de leu, pe plaja improvizata de la strand sa stii ca vei fi dezamagit. Insa, daca te astepti sa gasesti specimene de indivizi, care se inrudesc prin comportament, limbaj(de fapt urlete) si mod de gandire cu primatele, sa stii ca astfel de persoane populeaza din plin strandul. De-ar fi fost doar strandul nu si orasul...
Si totusi, daca te duci la strand, iti urez sa te bronzezi uniform si sa faci o baie buna de tot! Daca reusesti sa te deconcetezi de la mediul inconjurator, desigur. Si sa ai grija, pe prosopul cui calci!

2 comentarii:

Younona spunea...

:)) f taree, unde e strandul , tot in Alexandru ?

1 iulie 2009 la 11:56  
ALEX POPA spunea...