Alex POPA

In music we trust!

Multa modestie. Foarte

Am dat in ultima vreme de cateva site-uri, ale unor oameni destul de interesanti. De ce interesanti si nu interesanti?! Pentru ca mi s-a parut destul de haioasa, daca mi se permite acest apelativ, rubrica intitulata Despre mine..., a acestor site-uri, acolo unde creatorii, si administratorii respectivelor pagini, faceau o descriere personala, foarte interesanta. De fapt ceea ce este destul de haios e ca aceasta rubrica este formata in proportie de 90% de descrieri ale activitatilor prin care au trecut respectivele persoane. De exemplu, de pe un site am aflat ca respectivul administrator este fost coordonator al unui proiect local, dintr-un oras insignifiant, fost project manager si autor de articole pe un alt site, etc. De pe un alt site am aflat ca administratorul sau este fost membru al unei asociatii studentesti(macar daca ar fi avut o functie de conducere), fost membru si co-fondator al unei alte asociatii studentesti, fost membru al unei a treia asociatii(de data asta nu una studenteasca)... In fine... tot ce am retinut este ca respectivii au fost. Intrebare: ce relevanta are ceea ce a fost, daca pentru absolut orice se pune accent pe ceea ce se intampla acum?! Sau, de ce aceste randuri nu sunt lasate pe C.V.-ul de angajare, ci plasate pe site?! Oare sa devina unii invidiosi ca ei nu sunt din categoria fost?!
Sa nu fiu inteles gresit. Nu am nimic cu respectivele persoane, ceea ce prezinta pe site-uri este alegerea fiecaruia, si nu in ultimul rand le respect pentru ceea ce fac, si de ce nu pentru ceea ce au facut. Insa ma intreb: au nevoie de o justificare pentru ceea ce prezinta, daca tot au scris fost, fost, fost, fost, fost. Sau au nevoie ca cei care ii citesc sa se incline in fata realizarilor descrise in rubrica optionala. Imi pare rau ca par putin deplasat, dar nu gasesc justificarea reala ale zecilor de cuvinte care incep cu fost. De fapt, nu imi pare rau.
Poate nu am inteles eu bine mesajul pe care vor sa-l transmita respectivele persoane si poate sunt prea critic. De accea voi scrie si eu o rubrica Despre mine... chiar aici:
- visator si detinator de hamster
- fost obsedat de joaca in timpul gradinitei
- fost elev obraznic, care nu voia sa-si faca temele pentru acasa in scoala primara(noroc de mama si de matusa care ma ajutau la mate - fost!)
- fost detinator de bicicleta Pegas
- fost distrugator de lucruri prin casa
- fost elev care nu ii suporta pe profesori
- fost student care a detestat caminul
- fost student care si-a facut licenta pe ultima suta de metri
- fost ...
Lista poate continua. In fine, lista de mai de sus nu are nici un sens, stiu. Exact asta simt si eu cand citesc listele cu fost prezentate in rubrica Despre mine... de diferite persoane. Repet, felicitarile mele si tot respectul pentru lucrurile pe care le-ati facut, dar sa stiti ca si altii au facut mult mai multe lucruri decat cele prezentate cu atat de multa modestie. Iar ceea ce conteaza este ce se intampla in prezent, nu ceea ce ai facut. Iar daca incercati sa intrati in manualele de istorie de pe vreun motor de cautare de pe internet, ar trebui sa se stie ca pe alea nu le studiaza nimeni.
p.s. Acest punct de vedere reprezinta o parere personala. N-am nimic cu nimeni si nu ma consider mai bun, sau mai rau decat alte persoane. Pur si simplu incerc sa gasesc o justificare pentru punctele cu fost. Modestia asta, bat-o vina...

6 comentarii:

Andreea spunea...

poi in prezent a ramas cu experienta cumulata din activitatile 'foste'... asa as interpreta descrierea.

24 iunie 2009 la 11:47  
ALEX POPA spunea...

Si eu care credeam ca unii pretind cuvinte de lauda, prin orice metoda... netrebnicul de mine, cum le-am pus la indoiala 'scoala vietii' ;))
Ms:-P

24 iunie 2009 la 12:06  
Andreea spunea...

sunt si laude, nu zic ca nu... :) le-au murit laudatorii :P

24 iunie 2009 la 16:46  
ALEX POPA spunea...

Dumnezeu sa-i odihneasca in pace:D

24 iunie 2009 la 17:08  
ines spunea...

Ti-am gasit si eu blogul si primul lucru pe care il fac aici este sa te contrazic :). De fapt, sa spunem ca sunt de acord cu tine, dar am si o completare :P

Nu stiu exact la ce bloguri te referi, dar am dat si eu peste unele dintre ele, dupa cum am dat si peste altele in care, la rubrica "despre mine" erau scrise lucruri abstracte din prezent, de genul "sunt visator".

Si, dupa ce am dat peste ambele variante de descrieri personale, am ajuns la concluzia ca la "despre mine" trebuie sa existe ambele variante de abordari.

Eu, de exemplu, am o tendinta bolnava de a cauta date despre partea profesionala a omului, mai ales atunci cand scrie un articol cu tenta profesionala. Pentru a vedea in calitate de ce isi exprima el parerea acolo si pentru a vedea daca ceea ce a facut el in plan profesional ii valideaza spusele. Desigur, ar fi bine sa mai existe si un "sunt" pe acolo, nu numai "am fost".

Sau, de exemplu, in momentul in care citesc un articol foarte creativ, comic sau care ma face sa reactionez intr-un fel, chiar ma intereseaza sa vad cu ce se ocupa persoana respectiva.

Nu mi se pare o modalitate de a te ridica in slavi, ci de a oferi informatii complete despre tine, daca asta iti doresti.

De obicei, daca blogul este sub forma de jurnal, cine este cititor fidel isi poate da seama din articole ca, de exemplu, bloggerul respectiv este un visator, nefiind neaparat necesar sa precizeze el intr-un mod explicit.

Nah, parerea mea. Stiu ca o respecti :P

28 iunie 2009 la 17:39  
ALEX POPA spunea...

Multumesc mult pentru acest comentariu:) Blogurile pe care le gasisem apartin unor oameni care scriu impresii despre 'viata', si in nici un caz lucruri care au legatura cu 'experient' lor. De aceea m-am legat de aspectul 'de ridicat in slavi' pe care poate ca il cerseste respectiva rubrica. o vacanta faina iti urez, daca vei avea;)

29 iunie 2009 la 13:51